dostum sen net bir cevap istiyorsun ancak vergilendirme olayını kdv ve gelir vergisi açısından ayrı ayrı düşünmek gerekiyor; yani şudur veya budur demek eksik bilgiye sebep olur. konuyu anlatmak gerekir
(teşvikler ve destekler yok kabul edilmiştir)

KDV ve GELİR VERGİSİ yönünden değerlendirelim;
gelir vergisi açısından bakarsak kaba tabirle (peşin vergiyi es geçiyorum çünkü nihayetinde oda gelir vergisidir) yıllık bazda hesaplarsak;
verdiğiniz örneğe göre 10bin-5bin dediğinizde kazanç dediğimiz yani kar tutarı ortaya çıkar ve vergilendirmede bu tutardan yapılır
kar'ınız 32 bin Tl nin üstüne çıkarsa çıkan kısmı yüzde 20 den vergilendirilir (artan oranlı vergilendirme sistemi)

5bin kar'ınız var diyelim yüzde 15 vergilendirilirsiniz buda 900 TL yıllık bazda ödeyeceğiniz vergidir. sene içinde 3 aylık dönemler halinde ödediğiniz peşin vergiler varsa yıllık vergiden mahsup olur.

kdv yönünden baktığımızda da
öncelikle kdv sizin paranız değildir bu sebeple satış yaptığınız zaman fiyat+Kdv uygularsanız kdv yönünden üzülmezsiniz yoksa kdv de cebinizden çıkar

başka giderinizin olmadığını kabul ediyorum; bu hesaplamada da yaptığınız giderin kdv si, yaptığınız satışın kdv sinden düşer geriye kalan ise ödeyeceğiniz kdv tutarıdır. bu şekilde söylememin sebebi, kdvsiz gideriniz varsa satış kdvnizden düşen bir şey olmaz, geliriniz kdvsiz istisna kapsamında ise kdv zaten ödemezsiniz. hizmet ihracatı yapıyor ve giderlerinizi sürekli kdvli yapıyorsanız yani ürün veya hizmet alırken satıcıya ödediğiniz kdvleri de şartlar oluşmuş ise kdv iadesi altında talep etme hakkınızda vardır. (Burası biraz karışık bir konu bunun detayına hiç girmeyelim.)