Zaten yaşanmış pek çok örneği varken, hala yaşanmakta olan pek çok örnek varken, koskoca kozmopolit bir ülkeyi din baskısı ile yönetmeyi düşleyenlere gerçekten çok üzülüyorum. Öne sürdükleri argümanlar da zaten ilkokul seviyesinden öteye gidemez. Şimdi koyu muhafazakar arkadaşlar anlamakta veya kabul etmekte aşırı zorlanıyor biliyorum ama maalesef
tüm dinler bütünüyle çağdışıdır. Ortaya çıktıkları dönem için oldukça ilerici ve yeniydiler. Hatta ortaya çıktıkları dönemki dünyaya göre çok daha iyi ve modern sistemlerdi. O dönem bildiğin devrimci ve ilerici insanlardı bu kişiler. O dönem putları ve daha eski gelenekleri savunanlar da o dönemin muhafazakarları idi. Bu günün muhafazakarları gibi.
Ancak günümüzde kabul etmek gerekir ki, modern yaşantıda din ve onun getirdiği kuralların çoğu mantık ve gerçekler karşısında artık tamamen anlamsızlaşmışlardır. Gereksiz gerginlik olmasın diye yazmıyorum ama şimdi buraya şeriat kanunlarını bir bir dizmeye kalksak oha dersiniz. Akıl ve bilim gibi realist ve
tek doğru yol önümüzde dururken insanların bu geri kalmış Arap kültürüne olan sevdasını anlamak da ayrıca imkansız. Osmanlı bile şeriat uygulamamışken (
kanıt) 2022 yılında hala bazı insanların şeriat düşlemesi hoş değil.