Toplumun eğitim seviyesi neyse tüm düzen dinamikleri ona göre zamanla uyarlanır. Yani yaşanmışlıktan örnek vereyim; Atatürk ile birçok yenilik ve devrim geldi, toplum bunu 100 yıl geçmesine rağmen anlayamamış, dolayısıyla kendisine bu sistemi tam olarak uygun görmemiştir ve kendi eğitim/kültür seviyesinde dinamiklere ayarlamıştır. Demek istediğim toplumun eğitim ve kültür seviyesi yönetim biçimini belirler, isterseniz en tepeye peygamber getirin bir süre sonra yönetim biçimi yine kendi seviyesine göre ayarlanacaktır.
Toplumda egitim yokki hocam benim peder ilkokul 3 mezunu birşey deyince sana yazıklar olsun diyor benimde birey ve demokrasi haklarım olduğunu bilmiyor 🤷🏻♂ Atatürk zamanı yada ottoman empire zamanı egitim vasatın altında o yüzden köy enstitüsü vs egitim seferberliği sanayi devrim kapotaj bayramı Atatürk orman çiftliği vs dünya vatandaşlığına entegre çabası vardı. Ozaman bu adam devrimleri yaparken dış güçler denen yok mu idi dünya kiyamet olmadığı sürece ülkeler birbirlerine dusman olarak bakacak fakat Buda karşılıklı çıkarlar ve gelişim sayesinde ben hiç Amerikanın İngiltereye ambargo koyduğunu duymadım şuan kuzey Irakta yapılan operasyon batıya taşınacak Türkiye üzerinden bir hat İçin söylüyor BBC ve İsrail gazi biz benzin ve tüm enerji buna rağmen pahalı kullanıyoruz. Mandacilik sözde yok gibi ama seçilmişler sayesinde