Sağlıkta ön göremediğin durumlar genelde acil durumlar oluyor. Anayasada belirtildiği üzere devlet seni iyileştirmekle yükümlü. Kaskosuz araban pert olduğu zaman devlet sana eğer suçsuz isen zorunlu trafik sigortasında belirtilen komik tutarı veriyor.
40 yaşından önce sağlık masraflarınız gayet az ve ayda 1600 tl etmez. Bütünü ile parasal açıdan bakıyorum.
Bu olay tamamen kişilere bağlı. Adam evli çocukları var, eşi var. Çocuğu baba buram ağırıyor dediğinde ne yapacak bekle çocuğum acillik ol devlet sana ücretsiz bakar mı diyecek? Paşa paşa gidip yaptıracak tüm tetkikleri parasını da verecek. Kaldı ki işsizden bile genel sağlık sigortası mecburi her türlü geçiriyorlar yani. Ben bağkur ödüyorum 1500 lira. Bağkuru iptal etsem 150 lira gss çıkacak emekliliğe vs hiçbir işe yaramıyor ve zorunlu. 1500-150= 1350 lira ödemiş oluyorum aslında. Emekliliğime de etki ediyor. Kendini acillik sanıp gittiğinde tetkiklerde acil olmadığın anlaşılırsa bütüm ücreti de yıkarlar sana. Özel hastane bile sgklı isen indirim yapıyor ayrıca. Sigortasız harcayacağım para ileride bağkura ödeyeceğim parayı geçerse keşke bağkura ödeyeydim de en azından emekliliğe işler derdim mesela. Herkesin risk faktör anlayışı farklı o yüzden tek düşünce ile genellenemez bahsetmek istediğim bu.