Hayır devletin iktisadi teşebbüste bulunması görüşünü savunan ilkedir, devletçilik.
Peki parti olarak savunduğu şeyi şu anda uygulamaya bile almayan Türk Dil Kurumuna hak ettiği parayı yıllardır vermeyen, iş bankasının hisselerini kullanan bir parti. Devletçi olduğunu gösteren bir kanıt da yok ortada. Ülkemizde muhalefet yok işte bu yüzden belediyelerin %90'ı borç batağında. Fakir edebiyatı yapanların hemen hepsi zengin kesim. milletvekillerinin tek yaptığı vatandaşın geçim sorununu eleştirmek çözüm var mı olmaz mı, imf den borç alacağız, fransa bankalarından borç alacağız ondan borç alacağız bundan borç alacağız. sonra da üretim yok hükümet istifa...
Atatürk'ün ilke ve inkilapları sadece kağıt üzerinde kaldı Chp'de okların anlamını bile bilmeyenlerle dolu parti.