Arkadaşlar bu yaşıma geldim hala çek kullanmadım almadım vermedim nedir hiç bilmiyorum internette iki kez baktım anlamlı bir şey bulamadım. Diyor ki "Bankaya havale talimatı veren kağıttır." Yani ben buradan, çek yazınca işte 1000 TL diyorsa bu tutarı gidip bankadan benim hesabımdan al demek, yani havalenin farklı anlamı. Eğer bu şekildeyse niye havale yapılmıyor? Misal arkadaşım araba aldı çekle alacağım dedi. Zaten banka hesabında bu kadar para varsa, gidip havale etse aynı şey değil mi? Tek fark yazdığı süre sonra ödemek mi? Misal 10 ay sonra diye yazdı çeki, adam 10 ay sonra parasını alacak, arkadaşım da bu sürede parasını kullanacak. Peki 10 ay sonra hesabında o para yoksa ne olacak. Biliyorum absürt biraz ama herkes biliyordur bilen yazabilir mi ne oluyor bu çek olayı ve herkes bankadan alabiliyor mu çek kağıdını