Arkadaşlar özetle şunu söyleyeyim,
Bir belediye mikro kurumdur. Etkisi kısıtlıdır. Mesela ihracat yapamaz. Kendi iç dinamikleriyle elindeki parayı çevirmeye bakar. Ama dış etkenlerle artan maliyetler onun dahlinde olmadığı için MECBUREN ZAM YAPAR.
Hükumet devleti belirli bir süre içinde yöneten kabinedir. Hükumet makro kurumdur. Her şeyde etkisi vardır. Onun yaptığı icraatler olumlu ve olumsuz her yeri etkiler, köydeki muhtarı bile.
Konu sahibinde ciddi bir art niyet var veya düşünce gücü gelişmemiş.
Birisi konya ile mukayese etmiş istanbul'u, konya nereee istanbul nere. Nüfus aynı değil, şehrin yüzölçümü aynı değil, dolayısıyla dar alanda kümelenen insan sayısı daha fazla olduğu için ihtiyaçlar daha fazla ve pahalılık da bundan. Sapla sapanı ayırmak lazım.
Hocam ibb'nin para kazandığı yerler :
https://www.ibb.istanbul/Permission/Detail/155
Ona bakarsak hangi belediye bu kadar yerden para kazanıyor?