Yardım yapmak merhametli olmak güzel bir duygu kuşkusuz. Bu tip durumlar olacaktır. Bu yüzden yardım yaparken sağ duyulu olmak gerekir. Gerçekten yardıma ihtiyacı olan kişileri bulmak ve onlara destek olmak gerekir.

Birisi böyle yaptı diye merhamet kapılarını kapatmak doğru değil. Bu kişiye değil önce kendinize kızmanız gerekir. Evet güzel niyetle bir iş yapmışsınız fakat hak etmeyen layık olmayan birisine yapmış ve yanlış tercihlerde bulunmuşsunuz.

Yardım yaptınız siz sonuçta. Allah nezlinde sevabınızı aldınız. Belki de Allahın rızasını aldınız ve cennetlik oldunuz orasını kimse bilemez. Bu yüzden üzülmeyin derim. Sadece daha dikkatli olun.

Ben de bir yardım kampanyası başlattım. Ankara keçiören bölgesinde yaşayan 2 çocuklu maddi durumu iyi olmayan bir aile var. Fitre ve zekatını vermeyenleri konuya çağırdım.

Yardım Yaparken Şu Hususlara Dikkat Edin
1- Yardım alacak kişi gerçekten de yardıma muhtaç kişiler mi?
2- Çalışmayıp sürekli çevreden yardım isteyen miskin tiplerden mi?
3- Verdiğiniz parayı gerçekten doğru yerde mi harcıyor. (Bazı aileler var durumları iyi değil ama baba içki içer anne sigara içer) İçkiye ve sigaraya para buluyorsa bir aile kusura bakmasın o aile yardıma muhtaç değil.
4- Yardıma muhtaç aile geliri az olan faturalarını ödemekte zorlanan evi kira olan çocukları okuyan alım gücü düşük insanlardır.
5- Efendim maddi durumu iyi değilse neden 2 tane çocuk yaptı diye eleştirenlere de buradan 2 çift sözüm var. Tohumluk mu olsunlar. Bir insanın çocuğu olmasın mı? Hani 5-6-7 çocuk olur anlarım. Ama 1-2-3 çocuk için bu cümleyi kurmak insafsızlıktır.

NOT: Yardım işi gönül işidir. Sağ elin verdiğini sol elin duymamasıdır. Reklam olmak değildir amaç. Yardım yaptığınızda vicdanınızı temize çekmiş olur kaza ve belayı def etmiş olursunuz. Büyük bir kaza küçük bir hasarla atlatıldığında hani büyükler der ya verilmiş sadakan vardır işte konunun özü budur.