Chrome default bir tarayıcı, etliye sütlüye karışmaz, çabuk sıkar. Tasarımında hiçbir değişikliğe gidilmez, tasarımına aşık olunmaz çünkü 2 gün sonra bu tasarımdan sıkıldık yenisini getirdik der, bu tasarıma dönmeyi kapatır öyle kalırsın. İnternetteki %99.9 şeyi çalıştırır, yeni teknolojileri destekler.
Vivaldi sıkmaz, oyuncak gibidir, sürekli kurcalarsın, ama bir yerden sonra internet explorer kullanıyormuş hissi verir. Heryerde bir buton bir ayar olması göze batmaya başlar. Hızı hızlı gibi değildir, kötü de değildir.
Brave boştur, Chrome'dan daha boştur hatta, tek özelliği para kazandırmaktır. İşinden sıkılan 3-5$ para kazanmak isteyen personel bilgisayarına bunu kurup çıkan popuplara basarak internet parasını çıkartır. Reklam engelleyicisiyle övünür genelde. Hız olarak chrome'dan daha boş olduğu için daha hızlı olma ihtimali var ama olmama ihtimali de var, birebir chromium güncel sürüm olduğu için chrome'dan buna geçip uçmayı beklemek saçma olur.
Opera çok güvenilir hissi vermez, arayüzü chrome-vivaldi arasıdır, çok oynatmaz, az da oynatmaz, eğlendirir. GX versiyonunda ses çıkartma gibi özellikleri vardır. Hız konusunda hızlıdır diyemem.
Edge bataryayı chrome'a göre daha çok kullanıyor. Ama özellik bakımından collections denilen sağ tık ile seçtiğin metin resim link site sayfa video ne varsa koleksiyon olarak kaydetme olayı muhteşemdir. Örneğin benim bu yorum hoşuna gitti diyelim, seçip sağ tıklayıp koleksiyona ekle dersin tak kaydeder sadece bu kısmı. Gidip de komple konuyu kaydetmek zorunda kalmazsın. Ama bataryayı tüketir. Chromium olduğu için chrome'un açtığı herşeyi açar. Microsoft çok izliyor diyorlar ama hepsi izliyor zaten tanıyacakları kadar tanıdılar.
Firefox hantaldır, aslında hızldır ama arayüz sebebiyle hantal hissi verir. Chromium olmadığı için nadir de olsa bazı yerlerde tuhaf görüntüler olabilir. Bu farklı motorları kullanmasından ve arayüzden mütevellit hantal his verir. Eklentileri chrome eklentilerine göre daha güven hissi uyandırır. Firefox genel olarak daha fazla güven uyandırır. userChrome olayları sayesinde Chrome'a da Edge'ye de Explorer'a da opera'ya da benzetilebilir. İnternette bir sürü tema vardır. Her ne kadar Vivaldi en oynak tarayıcı gibi görünsede en oynak tarayıcı budur. Ama css bilgisi gerektirir.
Yandex güvenli hissettirmez ama en hızlısı budur. Hızlıdır. Yeni sekme efektleri vs. tarayıcının boş yere görsel efekt ile kasmasına sebep olur ama onun haricinde internet surf hızı hızlıdır. Muhtemelen ruslar izliyor bu tarayıcıyı ama belli de olmaz. Türk arama motoru kullanmak gibi düşünün. Sekme stillerini chrome'un eski sekme stili olan tripazoid mi ne ondan yapmaya izin verir. görsel olarak da oynaktır yani.
Safari Mac üzerinde en hızlı ve en iyi pil&hız performansını verebilecek tarayıcıdır. Eklenti hazinesi yok denecek kadar azdır. Bazı siteleri açmaz. Bazı yeni teknolojileri göstermez. Ama hızlıdır. Pili az yer. Görüntüsü fena değildir. Fare'deki ileri geri tuşlarını tanımaz.

(hepsi kişisel izlenimimdir, bende böyle izlenimler uyandırdırlar, yoksa ne biliyim bilimsel bir analiz yapan biri dediklerimin tam tersini de ispat edebilir ama benim bilgisayarımda ben bu izlenimi aldım.)