İslamiyette ve dinde hiç bir şekilde zorlama yoktur.. Benimde kronik böbrek rahatsızlığım var ve oruç tutamıyorum. Böbreklerimin sağlıklı çalışabilmesi için su içmem gerek günde en az 4 litre. Bu sebepten Ramazan ayında tutamadığım oruçlar için kefaret ödüyorum.. Sizde aynı şekil keferet vererek tutmamanız daha sağlıklı olacaktır. Çok geçmiş olsun