"Eskiden gerekliymiş, şimdi herkes saat kuruyor" vb tezler ileri sürmeden, doğrudan inanç özgürlüğü meselesi üzerinden bakarsak eğer; kimsenin inancı ve ibadeti başkalarını rahatsız etmesi hakkını doğurmamalı. Bazı arkadaşlar gerçekten de sevebilir ramazan davulu çalınmasını, ama oruç tutmayanların da olduğu bir toplumda gecenin köründe davul çalarak sokaklarda dolaşmak yanlış. Saat 12 sonrasında eğlence mekanları ses yalıtımı yapsa dahi müzik çalmak yasak. Eğer bu yasak o saatte eğlence mekanlarında olmayanların rahatsız olmaması için alınmışsa, aynı hassasiyet oruç tutmayanların da davul sesi ile rahatsız edilmemesi konusunda gösterilmeli. Üstelik eğlence mekanları içeride müzik çalıyor, diğeri sokak ortasında. hele havanın sıcak olduğu zamanlarda herkesin camlar açıkken uyuduğu düşünülürse...