iyi forumlar, sadece kendi düşüncemi belirtip kenara çekileceğim. Ben olsam şöyle yapardım.

Pazar yerleri komisyon oranı yüksek yerler. Kar marjı yüksek değilse kazançlar tatmin etmez, hatta zarar etme olasılığı daha yüksektir. Ancak bu pazar yerine girmek için farklı bir strateji kazandırır.

Kilosu 40 TL den 5 kiloluk el yapımı salçayı 200 liraya satmak istediğinizde, %30 komisyon + Kargolama + Firma giderleri düşünüldüğünde ele geçen para kazançlı olmaz. Fakat bir alternatif var. Çok güzel bir alternatif... Muhtemelen ilk defa burada duyacaksınız. Burayı okuduktan sonra pazar yerlerinde ileriki dönemlerde aşağıdaki stratejiyi izleyecek olan firmalar görebilirsiniz. (Belki de vardır, akıl akıldan üstündür)

1. Yerel olarak marka oluştururum. (Bereket Ev Salçası)
2. Bu markaya ait site açarım (bereketevsalca.com)
3. Google Maps harita kaydı oluştururum.
4. 100 ml tadım şişeleri yaptırırım. Şişeler üzerine marka, firma adı, web sitesi gibi detayları işlerim. ( 100 ml şişe maliyeti 4 LT) Farklı ürünleride hazırlarım (Biber, domates, karışık)
5. Pazar yerlerinde bu tadım şişelerini satışa koyarım. SEO uyumlu reklam metinleri hazırlarım.. Satılırsa müşteriye, satılmazsa inceleyen herkese reklam yapmış olurum.
6. Yerel işletmenin seosunu yaparım. Satış kitlem yerel bazda olacak.
7. google maps ile yerel bazda daha fazla müşteriye ulaşıp, teslimatı kendim yaparım (İl içi)
8. Pazar yeri yerine web sitemden ürünleri satardım.

Şu yukarıdaki stratejiyi, uygulasaydım komisyon giderlerini yerel reklamlara harcar... kendime iyi bir pazar alanı açardım....

İyi forumlar.