Merhaba,
hocam çok çok eksik bir anlatım ve soru. İslamda erkek veya kadı boşanma yetkisine sahiptir. Eğer ki erkek karısını boşar ve pişman olursa taraflar tekrar nikahlanabilir. Aynı durum, yani boşanma ve pişmanlık sonrası barışma ikinci kez gerçekleşirse yine nikahlanabilirler, lakin üçüncü kez boşanma gerçekleşir ise tekrar nikah kıyılamaz; nilahlanabilmek için kadının farklı biriyle beraberlik yaşaması ve boşanması gerekmektedir. Sonrasında tekrar eski eşin ve kendisinin barışma ve nikahlanma talepleri olur ise evlenme hakkına sahiplerdir. Bu tabiri caizse yalama olmuş bir evliliği devam ettirmemek ve bir anlamda eşini istemeyip sürekli başından def edip tekrar tekrar çağıran, yani kadını kullanan kimselerden kadınları korumak amacıyla getirilen bir kural olarak görülebilir bence. Benim bilgim bu yönde, araştırma yapmadan referans almayın, dini ve önemli bir konu ve bende hoca değilim.