neseuslu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bilgi için teşekkür ederim. Aslında Bağkur kötü bir şey değil sosyal güvence ancak bizler bu kadar kazanmıyoruz. Keşke kazansam Bağkur ödesem. Peki istisna belgemi iptal ettirsem bu çıkan borcu yinede ödemek zorunda mıyım ? Bir kaç muhasebeci Bağkur olayının kaldıralacağını isteğe bağlı olacağınıda söylüyor.
şuanda isteğe bağlı ile alakalı bir düzenleme yok. sosyal güvence iyi birşey elbette hizmetin için başlangıç oluyor Ancak Allah sağlık hısaat versin önünde daha uzun yıllar var. Diyelim genç girşimci kapsamında olduğunuzu düşünelim o zaman 12 ay yine hizmetinize eklenecekti ancak prim ödemeyecektiniz. yani benim demek istediğim bazı şeylerin mükellefiyet aşamasında henüz başlangıç yapılmadan düşünülmesi istişare edilmesi gerekiyor. yani bu durumda 12 ay boyunca aylık 1476 tl den bağkur ödemeden hizmet kazanımı varken buna karşılık 500-600 tl aylık sabit giderler göze alınabilirdi mesela.

ödemek zorundamıyım derken 2-3 senede bir yasal düzenlem gelip apılandırma kapsamına alınıyor. 4b borcu olanların genelde hizmette borçta siliniyor. yanlış hatırlamıyorsam son 8 senedir 2-3 senedir bir ülkemizde yapılandırma kanunları çıktı Bunu beklemek lazım önumuzdeki aylar yıllar ne gösterir bilemeyiz ama muhtemelen 1-2 seneye yine bir borç yapılandırması gelir diye umuyorum. Şu aşamada bu borç silinmez gecikme zammı işleyerek borç hanenizde görünmeye devam edecek istisnanızı iptal edip sonlandırmadığınız sürecede cari aylar eklenecektir üstüne... Bağkur için isteğe bağlı diye bir kavram şuan yok malesef...