mertzafer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Birazdan anlatacağım olay can sıkıcı .d dertsiz başına dert almışsın diyeceğiniz türden…

bir süre(2,3yıl) önce dedeme bilgisayar kullanmayı öğrettim hatta konuyla alakalı forumda konu bile açmıştım dedeme pc kullanmayı öğrettim diye neyse gün geçtikçe dedem (88) tek başına pc açıyor youtube falan girebiliyor sokak röportajları veya sevdiği siyasetçileri izliyordu bu öğretim olayından bir süre sonra geçmişe bakmamı gerektiren bir olay oldu girdiğim de bir baktım ki +18 sitelere girilmiş saati ben evde yokken ki saatler ki evde olsam bile kendi izlediğim şeye şaşırmam bu olayı farkedince dedeme üstü kapalı bir şekilde bir daha izlememesi gerektiğini söyledim ama nafile daha sonra bilgisayara şifre koyduğumda kaldır diye başımın etini yiyordu bende son çare +18 site engelleyici eklenti kurdum hatta sanırım bu eklenti içinde foruma konu açmıştım bir iki hafta dedem girdi ama açamıyordu daha sonra bir baktım eklentim silinmiş inanın şaşırıp kalıyordum bu olaylara 88 yaşında adamın yaptığı şeyler çok garip geliyordu bu dönemlerde genç olsa yazılımcı falan olurdu herhalde. Neyse uzun lafın kısası en son ben buna bir oyun oynadım beni aradılar çağırdılar ceza yersiniz bir daha olursa diye o günden sonra izlemeyi bıraktı ki ben zaten o günden sonra evden çıkarken ttnin güvenli internetini aktif ediyordum sonra üniversiteye geldim işte aylar geçti olay üstünden az önce amcam aradı eve +18 video izlemekten ceza gelmiş para cezası birde yatar bu ceza hat dedemin üstüne olduğu için mantıken ona geldi ki zaten olayın sorumlusuda o şimdi gidip ifade falan verecek yarın fakat bende evde yaşayan biri olduğum için ifade falan vermem gerekiyor diye şu an bilet aldım memlekete dönüyorum bu olayın sonucu ne olur? 88 yaşında adama hapis cezası verecek değillerdir herhalde para da 10.000₺ demişler amcama sanırım

birde bu olay bana seker mi? Evde ikimiz yaşıyoruz sadece fakat olayla alakalı abimin ve yakın arkadaşlarımın bilgisi vae konuyla alakalı konuşuyorduk wp üzerinden o konuşmaları arıyorum bana sekerse delil niyetine


dedeme pc öğrettim konusu: https://www.r10.net/maxigeyik/230134...-ogrettim.html

Benim izleyip olayın başıma geldiğini ve farklı dille anlattığımı düşünen arkadaşlar çocuk değilim ailem ile yaşamıyorum olayın olduğu sıralar dedemle yaşıyordum ve ne izleyip ne izlemeyeceğimi anlayacak kapasiteye sahibim 😄 olay bire bir anlattığım gibi ki zaten arkadaşlara yazdığım mesajları bakınıyorum şu an bulduğum mesajlarda var.


kamu spotu: evde ki yaşlı bireylere bilgisayar kullanmayı öğretmeyin.
k9 web protection
bu programı bilgisayara kurarsanız sittin sene yetişkin içerik açamazlar. Şifre ile program arayüzüne giriliyor. Yada bilgisayardan programı kaldırmak içinde sizin önceden belirlediğiniz şifre gerekicek. Mükemmel bir program
Program kurduğunuzda hiçbir şekilde bilgisayar ekranında sağ alt saatin olduğu yerdede çıkmaz.
program arayüzü tarayıcı ile açılıyor.
Program dizini bulup tüm dosyaları silinse dahi program etkin kalmaya devam eder.
Tek seçenek sizin belirlediğiniz şifre ile anca pasif yapılır yada kaldırılabilir