An itibari ile zaten neredeyse hiçbir kriteri karşılamıyoruz, bizi almaları için bir çaba zaten sarf ettiğimiz yok, popülizm yaparak bir şeyler elde etmeye çalışmak boşuna bir çaba. Bizi almayacaklarını zaten biliyoruz, ekonomiden hukuk sistemine kadar akıl ile düşünenler gerekçeleri zaten görüyorlar, körü körüne bilgisizce mehter marşı çalıp Türkçülük, siyasal İslamcılık ve ümmetçilik yapacak olanlara zaten bak böyle böyle diye tek tek anlatmanın bir mantığı yoktur. Çoğu kişinin dediği gibi, bende Avrupa Birliği olsam böyle bir ülkeyi almam, hele hele uzun tutukluluk süreleri konusunda ülkemizin imzaladığı uyum anlaşmasından sonra siz kim oluyorsunuz diye parmak sallandıktan sonra alacağım varsa bile almam, süründürürüm yine almam. Ayrıca onca Suriyeli ve Afgan varken, işsizlik oranı neredeyse %30 lara dayanmışken milyonlarca nüfusa serbest dolaşım hakkı vermek diğer ülkelerin ekmeği ile oynamak olur. Ekonomisi böylesine zayıf bir ülkeye Euro para birimini kullandırsalar eeey eeeeyyy diye diye Euro para birimini de dolar karşısında devalüe ederiz sonra tüm Avrupa'ya yazık olur. Biz Osmanlıyız demekle, bilmem kaç kıtada at sürdük demekle olmuyor o işler, cengaverlikle olmuyor, bizim nüfusumuzun çoğu Müslüman o yüzden almıyorlar diye düşünmekte yanlış, sen hele bir kriterleri yerine getir ondan sonra başarısızlığa bahane uydur,
Avrupa din kavramlarını aşalı uzun zaman oldu, artık bilim ve hukuk ile farklı bir pencereden dünyaya bakıyorlar. Artık Engizisyon Mahkemeleri yerine Avrupa Birliği Hukuku uygulanıyor, din veya ırk yüzünden kabul edilmiyoruz bahanelerini geçiniz lütfen. Türk doğdum ve Türk olarak öleceğim, kendi ırkımla gurur duyuyorum ama benim ırkım dünyanın en üstün ırkıdır, nasıl olur da benim ırkımı aralarına almazlar diye efelik yapacak halim yok. Modern dünya içerisinde artık bir ırkın avantajı veya dezavantajı olmaz, olmamalı. Bir avantaj veya dezavantaj olacaksa ülkelerin ve birliklerin pasaportları üzerinden oluyor zaten, 5 milyon küsür nüfusu ile Malezya'nın güneyinde bit kadar Singapur ülkesinin pasaportu dünyanın en değerli pasaportu, Singapur çağ mı açtı veya nereleri fethetti veya nerelerde sömürge imparatorluğu kurdu da bu kadar değerli sorusunu sormak gerek, cevap bulamıyorsak da artık değer algımızı değiştirmeliyiz. Hukuk, ekonomi, insani gelişmişlik, eğitim ve bilim gibi konularda geriye doğru gidiyoruz, modernliği çok yanlış anlamış gibi bir halimiz var. Bunda modernliği batılılık ve gavurluk olarak yorumlayanların suçu büyük elbette ama bize düşen ülkemizi bu tiplere rağmen ileriye götürmek, geliştirmek, modernleştirmek, üstünlerin hukuku yerine hukukun üstünlüğünü egemen kılmak. Şimdilik tünelin sonunda ışık yok ama seneye bir ışık görüneceğinden eminim, umarım o zamana kadar ucunda ışığın görünebileceği bir tünel kalır ayakta.