İç karışıklık/iç savaş ile 2 ülkenin birbiri ile savaşması farklı konular.

İç savaş çok çetin geçer ve çok pistir. Tüm ahlaki kurallar alt üst olur.

Kimin ne olduğunu bilemez ve aileni mahalleni koruyamazsın çünkü düşmanın ve dostunun kim olduğunu bilemezsin.

Ayrıca, tüm savaşlar dursun. Kim savaşa sebep oluyorsa Allah belasını versin.

Savaşa üzülmeyenlere lafım yok o onun karakteri vicdanıdır. Neden üzülmüyorsun diye yargılamam ama eğer bir yerde silahlar patlıyor ve tüm canlılar ve doğa zarar gördüğü için bir tarafı tutup seviniyorsa şayet o insan kötüdür net.