digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hocam analitik düşünebilen bir adam olmadığını iddia etmedim.
İddia ettiğim şey şu, sen Rusya Ukrayna'ya kadar hiç bir şekilde bu konu ile ilgilenmemiş ve şimdi sosyal medyadan gördüğün bölük pörçük bilgiler ile fikir üretmeye çalışıyorsun.

Sen sorunun Çarlık döneminden Sovyet döneminden gelen arka planını bilmiyorsun.
Elindeki bilgiler ile ürettiğin fikirlerin hepsinin temeli zayıf.

Yani oturduğun yerden şunu yapsınlar bunu yapsınlar demek maaleef biraz haddini aşmak sayılabilir.
Rusları masada oyalayıp dünyadan destek aramak fikrine nereden kapıldın?
Dünya zaten Ukrayna'nın arkasında Ukrayna'nın dünyanın desteğini kazanmaya ihtiyacı mı var?
Tüm dünyayı karşısına alan bir Rusya var, Çin Küba Hindistan hariç Rusya'ya destek veren ülke mi var?

10 milyon sivili barış döneminde İzmir'den Kars'a taşımak kaç gün sürer hiç düşündün mü?
500 binlik kente 10 milyon sivil doldurduğunda insanların bırak uyuyabilecekleri bir yeri tuvalet bile bulamayacağını anlamıyorsun.
Senin ülken kendi ordundan büyük bir kuvvet tarafından işgal altındaysa sivillerden önce vatanını düşünürsün.
Bu kadar büyük bir kuvvet tarafından işgal edilince ülkeyi korumak için 14 yaşındaki çocukları bile silahlandırırıp savaşa gönderirsin.
Biz de Çanakkale'de böyle yaptık.
Bugün Ukrayna'da herkes silahlanıp direnişe hazırlanıyor Suriyeliler gibi kaçmıyorlar.

Savaş döneminde sivilleri yollara dökmek bu sivilleri sığınaklarda metrolarda saklamaktan daha tehlikelidir.
Savaş döneminde hırsızlığı, cinayeti, tecavüzü önleyecek gücün organizasyonun olmaz.

Ve sen kendi adına Ukraynalıların nasıl savaşması ve diplomasi yürütmesi gerektiğini söylüyorsun.
Üstelik hayatında hiç diplomasi tecrüben yokken ve çatışmanın tarihi hakkında yeterli bilgin yokken.
Rusyadan ile diplomasi yolu ile bir şey kazanabileceğini düşündüğüne göre fazla iyimsersin hocam.
Ruslar savaşı kaybetmiyorlarsa diplomasi masasını sadece teslim almak ya da diplomasi ile oyalarken daha fazla toprak kazanmak için kullanırlar.

Daha önce de söyledim Ukrayna'da bir çok arkadaşım var.
Sevgilimin ailesi Poltava'da yaşıyor.
Savaşın kokusunu alınca anne babasının ve yeğenleri ile birlikte kardeşinin Türkiye'ye gelmesini teklif ettim.
Davet ettik, hepsi reddettiler.
Annesinin söylediği benim vatanım burada, evim burada, ailemin mezarları burada.
Evimi toprağımı bırakıp gidebileceğim bir yer yok oldu.
Biz çocuklar küçük çocukları gönderin çocuklar burada kalsınlar dedik, babaları kabul etmedi.
Bak ben kendim şahsen tanıdıklarımı tahliye etmek istedim kabul etmediler sen diyorsun ki devlet başkanı insanlarına kaçmalarını söylesin.
Sovyet döneminden /öncesi DOĞU VE BATI SLAV sosyodemografik unsurlardan ve sosyokültürel yansımalardan bahsettim .
Beş yıllık zaman diliminden göstergelerden her şeyden bahsettim ama TARAFGİRLİĞİN kurbanı oldunuz .

Teşekkürler içimde artık ülkemin insanına dair en ufak bir umut kırıntısı dahi kalmadı .

Sizin hiçbir tecrübenizin olmadığını gayet net anladım .
Siz sadece üç beş satır ideolojik birikimden ekseriyetle çıkarımlar yapıyorsunuz .

Halbuki bu meseleler Cilt Cilt Dergi Dergi makale meselesidir .

ENTROPI desen kasıt nedir onu bile düşünmediniz hiç bir ifadeye bakmadınız bile .

Teşekkürler benim için artık ülkemin kalitesine yönelik umut bitti tükendi .

Herkese saygılar sevgiler .

Tabi ne kadar sevgi ve saygıyla kalacaksınız orası ayrı .