Aeknasd145 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
hocam bende genç girişimciyim, şöyle gelir vergisi yıllık 75k ya kadar ödemezsiniz, kalanını 0 dan sayarak ödersiniz sınırları tam bilmiyorum ama diyelim 50k ya kadar olan tutarın %20 gelir vergisi varsa siz 100k gelir elde ettiyseniz 25k gelir elde etmiş gibi sayılır %20 ödersiniz vs, gelir vergisi her yıl mart ayında ödeniyor olması lazım o yüzden ona yakın tarihte kurmak isterseniz genelde zaten mm ler uyarır gelir vergisi şeyi kesilmesin boşa acelen yoksa 3-5 gün daha bekle diye...
neyse sorunuza geliyim kdv borcu devam etmiyor diye biliyorum yani bu ay 500 kazandıysan kaç kalırsa kdv sini ödersin kalanı öbür aya devretmez, matrah yazanda giderlerinin kdvsi diye biliyorum yani ödeyeceğin tutar tahakkuk eden - mahsup edilen olarak hesaplanır ve eksiye düşerse ödemezsiniz sornaki aya devretmez.

hata varsa daha bilgili biri düzeltebilir ben yazılım hizmeti verdiğimden her şey sanal olunca giderim az hiç kdv yi bitiremiyorum
Teşekkürler hocam. Matrahta yazan 1538 tl benim ocak ayı gelirim. Sadece 1 fatura kestim ve o da 1538 tl.

Bir yerde şunu okumuştum. Eğer gider faturası yüksekse bunu aylara dağıtabiliyorlar. Yani şubat ve martta keseceğim faturaların kdv si için şirket kuruluşunda verdiğim 5 bin tl lik faturayı yine kullanabilir mi onu merak ediyorum