Genel olarak yardım/bağış toplamak için Valilik izni gerekir. Dernek yada Vakıf için yardım/bağış toplayacaksanız. Dernek yada Vakıfların Tüzüğünde yardım / bağış toplama faaliyetinden bahsedilmiş ve sizin para tahsiline yetkili olduğunuza dair belge gerekir.
Mükellefiyet ile işiniz yok olayınız daha karmaşık. Kesinlikle mükellefiyet açma olaynı kafanızdan silin.
Size tavsiyem şu yolu izleyin.
- O dönem öğrenci iseniz; Okumamama katkı amaçlı (burs değil) eş, dost para yolladı ve parayı kendim kullandım.
- Okumadığınız dönem ise; maddi sıkıntılarım vardı eş, dost arkadaş para yolladılar ve parayı kendim kullandım.
Cevabınız için teşekkürler öncelikle, İsim soracaktır muhtemelen zaten bugün de sordu mesela şu kişiyi tanıyor musunuz diye. Orda biraz sıkıntı olacaktır böyle dersem sanırım. Sonuçta eş dost tanıdık kişiler olmalı. Ama şöyle bişey diyebilir miyim acaba internette dağıttım ibanımı paraya sıkışmıştım gibisinden tanımıyorum atan kişiyi