Kütahya yıllardan beri gelişemeyen bir şehir olarak kaldı. Toplamda 7 sınır şehri var gelişmeye çok müsait bir konumda ama hem yöneticiler hem de Kütahya da ki zenginler gelişmesine hiç izin vermedi.