işyerinde dostta edinmem düşman da. benim felsefem budur.
dost edinmeme ilkesi, beraberinde bir mesafeyi de getiriyor
hal böyle olunca düşmanlık edilebilmesi de mümkün olmuyor.
misal çalıştığım yerde iş arkadaşlarımdan birisi benden üst olsun alt olsun farketmez. sizin muhasebecinizin sizinle konuştuğu şekilde asla konuşamaz. kendi aralarında konuşabiliyor olsalar da ilk günden mesafemi koyar, kulaklığımı takar işime bakarım.
kendi aralarında yemekler, piknikler, halısaha maçları yaparlar. asla gitmem. iş arkadaşı işte kalır. benim zaten arkadaşım var. bir de sabahtan akşama kadar gördüklerimle mi sosyalleşeceğim.
Aynı benim gibisiniz hocam. Cumartesi günü ceza yediğimde iş arkadaşım vardı ama iş arkadaşım bizim ofisimizde değil bizim fabrikada çalışan kişiydi.
Ofiste bende siz gibi kimseyle konuşmam, kimseyle dışarıda bir etkinlik yapmam.
Daha az önce birinin doğum günü kutlandı ben gitmedim bile, kendi aralarında geçenlerde kahvaltı yaptılar gitmedim, gitmem.