barajın kaldırılması pekte fazla bırsey etkileyeceğini düşünmüyorum sadece at gözlüğü ile bakılmıs bir konu . baraj kalktı diye herkes tıp okuyabılecek mi yada diğer kaliteli bölümlerde okuyabılecek mi hayır basarılı öğrenci yine başarılı yerlere gelecek . abartılan bir konu sonucta emek veren hic bir öğrencinin hakkına girilmiyor aksine barajı geçip basarılı olmayan bölümler tercih edecem gibi düşenen öğrencilerde rekabete teşvik edecektir . sadece barajı gectim eskisi gibi direk tercih verip yerleşecem diye düşünmeyecektir . elbet vardır bir siyasi tarafı sonucta devletlerın alınan bütün kararları siyasidir . bu sebepten dolayıda sadece siyasi taraftan bakmamak gerekir . barajın düşmesinden cok ilk okuldan başlayan ortaokul sonra lıse diye devam eden eğitim sistemi yetersiz .buna odaklanmak gerekir