Hastalanma riski konusunda aynıdır.
Hastalığı ağır geçirme ve ölme riski konusunda aynı değildir.

Çevremde aşı olanlar öldü diyenlere de kulak asma.
88 yaşında anneannem 70 yaşında annem 77 yaşında babam 4 doz oldular.
Anneannem böbrek hastası annem kalp hastası babam diyabet hastası…
Hepsi coronayı nezle gibi atlattı.
Ben hiç hastalanmadım sürekli onlarla temas halinde olmama rağmen.


Aşı hatırlatma dozunu olmadın mı hastalanmaktan neredeyse hiç korumuyor.
Hastalığın semptomlarından koruması ise geçen süreye bağlı azalıyor.

İkinci dozdan ya da son hatırlatma dozundan itibaren 10-12 ay sonra koruyuculuk sıfırlanıyor.
Zaten virüsün kendi de kalıcı bağışıklık sağlamıyor, yani hastalananlar bile 6 ay sonra yeniden hastalanabiliyor.