Merhabalar ve iyi forumlar.
"Neden satış yapamıyorum?"
R10'da da sıklıkla karşılaştığım sorulardan birisidir.
Birazdan size kazancınızın önünü tıkayan şeyi ortadan kaldırmanızın yolunu göstercem.
Böylece çabucak huzur veren sonuçlar alacaksınız. ( örneklerimi bilenleriniz vardır )
Türkiye'nin bir numaralı ve...
Globalde faaliyet göstermeye başlamış İkas şirketinin... ( e-ticaret alt yapısı )
Growth Marketing ekibinde ( funnel kafası ) görevli biri olarak...
Hak ettiğiniz kazançlardan uzak kalmanızı önlemeye çalışcam.
O zaman başlayalım (:
Neredeyse herkes bu hatayı yapıyor.
Ve bu hata, siz farkında olmadan paranızı ateşe atmanıza sebep oluyor.
Nedir bu şey? Kanınızı bir vampir gibi emerek kazancınızı sömüren bu şey nedir?
Satış metinleriniz tabii ki. ( ticari konularınız )
Güzel balık avlama sanatı hakkında kuşkusuz yüzlerce kitap yazılmıştır.
Ancak tüm fikir şu tek cümlede saklıdır: "Hangi yemi ısıracaklar?"
Satış metinlerinizi müşteri çekmek için kullanmanın yolu hakkında da binlerce şey yazıldı.
Ancak bunların da özü tek cümleye sıkıştırılabilir: "Okuyucunuzu cezbedecek şey nedir?"
Hangi balık hangi yemi ısırır ya da...
Okuyucumun ilgisini çekecek şey nedir?
İkisi de benzer şeyler. Ve olay tam olarak bundan ibaret.
Her satış metninin nihai amacı şudur:
Bu metni okuyan kişi bazı şeyler istiyor; Acıdan kaçmak. Hazza ulaşmak.
Şimdi okuyucundan senin için bir şey yapmasını istiyorsun dimi.
Satış metnini bu şeye nasıl bağlayabilirsin??
İşte bu şey, öyle bir şey olmalı ki... Bunu yapmak onu kendi amacına bir adım daha yaklaştırmalı.
Bir yazılım satmaya çalışmanız...
Ya da birisinden faturalarınızı ödemesini istemeniz önemli değil.
Önemli olan, bunu yapması ona ne fayda sağlayacak?
Sizin için bir şeyler yapmasını istiyorsunuz.
Neden yapmalı?
Cevabınız şu olmalı:
Bunu yapması, onu gönlündeki arzuya yaklaştıracak veya...
Bunu yapmaması, onu arzusundan uzaklaştıracağından korktuğu için.
Kendinizi onun yerine koyun. Bir arkadaşınızla derin bir tartışma içindesiniz.
İkiniz için de çok önemli olan bir konu hakkında konuşuyosunuz.
Bi yabancı gelip ensene bi tokat attı ve "Bakın efendim, size satmak istediğim güzel bir mont var!" dedi.
Sen ne yapardın? Montu mu incelersin yoksa onu ve montu en yakın merdivenlerden tekmeleyerek aşağıya mı yuvarlamak istersin?
"Amma abarttın, kim bu cürreti gösterip bişey satmaya kalkışır ki!" diyosunuzdur kesin.
Örnek abartı gibi görünebilir. Fakat pek çok kişinin yapmaya çalıştığı şey tam anlamıyla bu.
Kısacası satış metinleriniz yetersiz ise cüzdanınızda büyük bir delik var demektir.
Çözümü, şipşak ticaret konusu açmak yerine üzerine biraz düşünmek - uğraşmak. Zaten zeki insanlarsınız. Kısa sürede doğruyu bulursunuz.
Saygılar ve sevgiler...