SEOES adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hayattan kopuk yaşamayın, dışarıda lüks araba dolu ve herkes işadamı falan değil. Memur, çiftçi, öğretmen, amir, esnaf vs...
Hocam içinde bulunduğunuz ortam ve çevrenizde herkesin durumu iyi olabilir buna lafım yok lakin Türkiye sadece sizin çevrenizden ibaret değildir. Ülkemizin genel durumunu sizin veya benim bakış açıma göre değil Devletimizin Verdiği Resmi verilere göre bakalım

Ülkemizde 7.8 Milyon Kişi Gss primi ödeyemediği için Devletimiz Karşılıyor yani bu insanların kazancı asgari ücretin 3 te 1 inden az yani 1192 liradan az kazanıyor ki bu rakamın 18 yaş üstünü kapsadığını gözden çıkarmayalım üstüne buna emeklilerimizide çıkaralım 18-55 arası 50 milyona yakın vatandaşımız var bunun içinde öğrenci olanları vs katalım düz hesapla 18-55 yaş arasında çalışma gücü yüksek olan kesimde %15-20 si aylık 150 lira olan gss primini ödeyemiyor.

150 dediğimiz rakam günlük 5 liraya tekabül eder demekki bu başvuran insanlarımız devletimize başvurdu gerekli merciler başvuranlarının beyanlarının doğru olduğunu teyit etti ve devletimiz prim borcunu ödedi.

Anlamadığım bir konuda şu neden asgari ücret baz alınıyor Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşlarının layık olduğu oran 4250 liramıdır siz bile asgari ücreti baz alıyorsanız bu maaşın genel kabul gördüğü bir durum olduğu ortaya çıkar yaşınızı bilmiyorum lakin bundan 20-25 yıl önce toplumun %95 i asgari ücretin ne kadar olduğunu bilmezdi. Resmi bir rakamdan ibaret olan bir sayıydı zira şimdi ise asgari ücretin ne kadar olacağı ülkemizin birinci gündem maddesi oluyor. Yazık gerçekten ülkemizin vatandaşına reva görülen maaşa bakın