Kimin irade gücü yüksekse ve daha fazla tasarruf yapabiliyor ise muhasebeyi o tutmalıdır.
Eğer kadının gereksiz harcaması çok ise ve tüm parayı harcıyorsa erkek muhasebe tutup kadını frenlemelidir.
Eğer erkek çok savruk ise hesabını kitabını bilmiyorsa o zaman muhasebeyi kadın tutmalı erkeğe harçlık vermelidir.

Evlilikte eve kimin ne kadar para soktuğunun önemi yoktur.
Eve giren para toplanmalı ve ortak bir havuzdan harcama ve tasarruf yapılmalıdır.
Yani kadın 5 bin erkek 15 bin kazanıyorsa kadının 10 bin lira üzerinde hakkı vardır.
Ya da tam tersi de mümkün.
Çünkü erkeğin kadının geliri değil ailenin geliri esastır.
Tasarruf ve harcama ailenin geliri üzerinden yapılır.

Evde sadece erkek çalışıyorsa o para erkeğin parası değil ailenin parasıdır.
Ben çalışıyorum bu benim paran diyecek adamlar evlenmesinler çocuk yapmasınlar.

Yani mesele aile olabilmek.
Aile olursanız ailenin parayı daha iyi yöneten üyesi muhasebesine bakar, ailenin daha iyi para kazanan üyesi gelir peşinde koşar.
Aile olabildiğiniz sürece bu soruyu pek önemsemezsiniz.