Bireysel olarak doğalgaz borcunuzu ödemezseniz gelip keserler. İşte bunu makro ölçekte ekonomik ve siyasi olarak gereğini yerine getirmez isen Doğal gazını keserler. Devletlerin gücü ekonomisi ile ölçülür. Para olsa bir yerden alamadığını başka bir yerden alabilirsin. Ama MB bile - rezervde olduğu bir durumda kredi almak çok güç. Bunun siyasi bir sonucu yok tamamen ekonomiktir. Kısaca kasa da para yok. Enerjide başlayan kriz ileri de ilaç ve hammadde alımlarında da görünecektir.