Bunu Türkiye'de uygulamayazsınız çünkü Türkiye'de statü ve refah arttıkça nitelik, verim ve profesyonellik gittikçe düşüyor ( Belki diğer ülkelerde de böyledir ) . Her 20-30 yılda bir 400 yıldır aynı sorunu yaşamamızın nedeni de bu. Biz bunun en önemli etkisini sadece siyasetten kaynaklandığını düşünüyoruz fakat ne yazık ki öyle değil bu sebeple her yıl 20-30 yılda bir aynı sorunları yaşıyoruz. Paranın nasıl değerlendirilmeyeceği, yönetilemeyeceği, nasıl biriktirilemeyeceği ve harcanmaması konusunda en kötü örneklerden biri olabiliriz orta doğuda.

10 yıllık Ab ile uyum sürecinde onlarca öğrenci ve farklı pozisyonlarda insanlar iyi statüleri ve gelirleri ile Avrupa ülkelerine gitme fırsatı buldular bir çoğu Avrupa'daki geçici ve kısmi Erasmus sürecini Eğitim ve Gelişim beklentisi ile değil Turistik Eğlence ve Hovardalık amacı ile kullandı. Yurt dışında geçmiş yıllardan gitmiş onlarca insanımız var. Bir çoğu geçmiş zamanın zorluğundan orada eğitim sistemine ve kurumsallığına tam anlamıyla adapte olamadılar, onlarında çocukları adapte olamadı. Bir çoğu Türkiye'de benzer tarzda yaptıkları ciddi nitelik gerektirmeyen işlerle Euro ve işçi değerinin yüksekliği ile orada refahını yüksekte tutuyor. Fakat sonuç kendini topluma ve kendine kanıtlama durumuna geldiğinde eğitim, mesleki profesyonellik için yeterli özveriyi göstermeyen bizler en güzel ürün ve hizmetleri alarak o kanıtlanma hissini elde etmek için geride kalmıyoruz. Ülke içinde de ülke dışında da sorumsuzluğumuz ve profesyonellikten uzaklığımız ne yazık ki acı bir gerçek. Eğitim sistemindeki sorunlarda bundan kaynaklanıyor. Ortaokuldan itibaren öğrencilerin bir çoğunda bu sorumsuzluğun başlangıcı ciddi bir şekilde görülmeye başlanıyor. 8. sınıfa kadarlık ortaokul eğitiminin zorunlu ve ücretsiz olmasını makul karşılayabilirim fakat günümüz çağında bizzat içerisinde de yer almış biri olarak Lise ve Üniversite eğitimlerinin herkes için ücretsiz ve bu kadar bedelsiz teşviği ne yazık ki ekonomik ve sosyolojik olarak ciddi bir hata.

Bu yurt içinde de geçerli. İnsanların toplumsal tabularından kurtulmak imkansız. Bazen en önemli gereken şey para ve zenginlik olurken bazen para bile yetersiz kalabiliyor. Sizden ekonomik olarak çok daha başarısız olan insanlar size ekonomi konusunda tavsiyeler verebiliyorlar. Hayat planlaması konusunda faciaya sahip insanlar ben böyle hatalar yaptım haberin olsun deyip geçmek yerine sen şöyle yap, böyle yap diyebiliyorlar. Şu bölümü yaz, şunu oku, okuma kimsede demiyor ki banane ben kendimi yönetebiliyor muyum kendi içimde ne kadar başarılı ve yeterliyim de başkalarına tavsiye veriyorum....

Bu arada @digiklan; beyinde dediği gibi bu tarz uygulamaları her sektörde meslekte uygulayamazsınız. Bir çok endüstriyel alanda firmalar neredeyse tam otomatik sistemlere geçebilecek kadar ilerlediler. Geçmemelerinin nedeni çok sayıda aktif ve yüksek adaptasyonlu ekonomik insan iş ve beyin gücü dünyada bir çok ülkede var olduğu sürece her şeyi makineleştirmek için gereken makine başı 100 bin veya milyon dolarlık maliyetleri her alanda uygulamayı matematiksel olarak mantıklı bulmuyorlar. Olurda 50-100 yıllık süreçte dünya nüfusu çok ciddi oranda düşerse ve insanlık iş gücü yerine beyin gücü odaklı bir sürece girerse uluslararası endüstri bu konuda gerekli yatırımı yapar.