Bazı hizmetlerde devlet asgari ücret tarifesi belirler.
Avukat, Muhasebeci vs...
Bu işi yapan kişi ya da kurum asgari ücretin altında tahsilat yapsa bile vergisini asgari fiyatı almış gibi öder.
Yani devlet muhasebeci ücretleri en az 413 lira olacak diyorsa aylık size 200 liradan iş yapan muhasebeci maliyeye bu işi 413 lira olarak bildirmek zorundadır.
Benim muhasebecim bu sene zam yapmayacağım ama asgari fiyat arttığı için ben maliyeye asgari fiyat beyan edip fazla vergi ödeyeceğim dedi.
Bu seneyi böyle atlatmaya çalışırım ama seneye neden çok büyük zam yaptın deme dedi.
Ben de adamın iyi niyetine güvendiğim için tamam dedim.
Ekonomi böyle giderse seneye %200-300 zam gelmesini bekliyorum muhasebe ücretime.
Bizim millet sürekli zamlara isyan ediyor.
Bu zamları yaratan ekonomi politikalarına tepki gösteren yok.
Mükellef .co denilen şirket bir online muhasebe şirketi.
Adamların maliyetler iş gücü, donanım, yazılım lisansları ve elektrik.
Adamların tüm maliyet kalemleri %40'dan fazla artmışken insaflı bir zam yapmışlar.