yanıtlara bakarsanız bu konuda herkesin aslında sadece fikir yürüttüğünü, deneyime dayalı değil teoriye dayalı cevap verdiğini görürsünüz.
bunun için daha önce konu açmıştım. Konu özeti şu şekilde:
Reklamveren Türkiye'de ise, Türkiye'yi hedefliyor ise TL cinsinden bakiye yükler. TL cinsinden TBM belirler. Yani her şey TL üzerinden işler.
Siz bu reklamlara sitenizde yer verirseniz zaten içeriğiniz Türkçe demektir. Çünkü bu reklamlar yabancı sitelere hedeflenmedi, Türkçe sitelere hedeflendi. Bu yüzden siz bu reklamverenin bakiyesinin yüzdeliğini alırsınız.
Fakat yabancı dilde içerik üretirseniz, yurt dışındaki firmaların reklam teklifleri geçerli olur. Mesela İngiltere'de hedeflenmiş bir amerika şirketine ait reklama tıklandığında USD üzerinden ya da sterlin üzerinden bakiye elde edersiniz. 1 USD ya da 1 Sterlin hak ettiğinizi düşünün. 15-20 TL TBM anlamına gelir. Fakat bu Türkiye'de en iyi ihtimalle 1-3 TL arasında olacaktır.
Bakiyeyi USD yada TL olarak görmek bir şeyi değiştirmez. Türkiye'de içerik üreten bir yayıncı iseniz ve reklamverenleriniz Türkiye'yi hedefliyor ise TBM düşük olur. TL den TL ye ödeme alırsınız.
Yabancı dilde içerik üretiyor iseniz sitenizde tıklanan reklamların reklamverenleri yurtdışında olacaktır. Ve büyük ihtimalle USD, EUR ya da sterlin olarak ödeme yapacaktır. 1 TL tbm yerine 1 USD tbm belirlediklerini varsayarsanız size döviz karşılığının %60 kadarı aktarılır. Her halükarda 10'larca katı ödeme alırsınız.
Detaylar:
https://www.r10.net/adsense-odemeler...ilgisi-tr.html