Kuyruklama ile ilgili biraz araştırma yapmanız gerekecek. Şunlara bir göz atmanızı öneririm: Beanstalkd, RabbitMQ

Yok ben work queue kullanmayacağım derseniz de kaynak tüketimini yönetmek adına PCNTL metotları ile uğraşmanız, php aktif process'ini forklamanız, işiniz bitince forkladığınız process'i öldürmeniz vs. gerekecek.