Kuyruklama ile ilgili biraz araştırma yapmanız gerekecek. Şunlara bir göz atmanızı öneririm:
Beanstalkd,
RabbitMQ
Yok ben work queue kullanmayacağım derseniz de kaynak tüketimini yönetmek adına
PCNTL metotları ile uğraşmanız, php aktif process'ini forklamanız, işiniz bitince forkladığınız process'i öldürmeniz vs. gerekecek.