For ile de dönebilirsiniz, neden While tercih ettiniz ? ( meraktan soruyorum )
denemeden yazdım ama örnek şöyle bir şey olabilirdi.
int i, size;
float num, sum
for(i=0; i<size; i++)
{
sum = sum+num;
}
For çok karmaşık geliyor bana hocam o yüzden while ile yazmayı deniyorum şuan. Sonuca ulaşamazsam for ile döndürmeye çalışacağım.
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
int main()
{
int a,b,sonuc;
char secim;
printf ("ilk sayıyı giriniz = ");
scanf ("%d",&a);
fflush(stdin);
printf ("işlem seciniz[+ , - , * , /]..");
secim = getchar();
printf ("ikinci sayıyı giriniz.. ");
printf ("%d %c ",a,secim);
scanf("%d",&b);
switch(secim)
{
case '+' :
sonuc = a + b;
printf("Toplama işleminin sonucu %d'dir..",sonuc);
break;
case '-' :
sonuc = a - b;
printf("Çıkartma işleminin sonucu %d'dir..",sonuc);
break;
case '*' :
sonuc = a * b;
printf("Çarpma isleminin sonucu %d'dir..",sonuc);
break;
case '/' :
sonuc = a / b;
printf("Bölme işleminin sonucu %d'dir..",sonuc);
break;
default :
printf ("Lutfen belirtilen karakterlerden biriniz secin");
}
printf(" enter tusuna basınız");
fflush(stdin);
getchar();
return 0;
}
Hocam kaç sayı ile işlem yapılacağını kullanıcı belirleyecek. Örneğin; 40-20-10 veya 90-20-10-40-30 gibi. Teşekkürler yine de yardımınız için.