1. Düzenli ödeme (kredi, kredi kartı vb.) -> kredi kartında asgari değil tam ödeme. KKB'de 1 günlük gecikme dahi, 1 aylık gecikme gibi gözükür. Son ödeme tarihi önemlidir.
2. Sürekli başvuru yapmama. KKB'nin baz aldığı BBE puanı mevcuttur. Bu puan başvuru adetlerinden oluşur. Yüksek olması sakıncalıdır.
3. Limitin orantılı kullanımı ve kısa dönemlerde limitin min seviyeye inmesi. (örneğin 15bin limitli kartın var. düzenli ödeme yapıyorsun ama borç seviyen 12-13bin seviyelerinde. Bu durum pek olumlu değildir. Ancak borç tutarın min seviyelerde örneğin 15bin limitli kartında 0-2000TL aralığında kalırsa, puanın daha yüksek olur.
4. Kesinlikle borç ödeme dönemlerinde ödediğin borcun üstünde borçlanmaya girme. Örneğin bu ay ödemen gereken 1000TL var ve tüm riskin 1500TL. Sen gidip başka bir karttan vs. borcunu 3000TL'ye çıkarıp gidip 1.000TL'lik borcu ödersen puanın belirli seviyelerde kalır. BBE artar. BBE artması sakıncalıdır. bknz mad. 2
5. Yüksek puan seviyelerine ulaşmak istiyorsan, ilk puan oluşumundan sonra çok nadir kredi, kredi kartı vb. kullanmalısın. Borçları kısa zamanda tamamen kapatmalısın.
Bunların dışında puan ihtiyacın, yüksek limitli kredi kartı vb. amaçlı ise, aylık ödemelerinin yüksek olması lazım. Örneğin, 5-6 ay boyunca kredi kartına aylık 6000-12000 TL civarında tam ödeme yapıyor olabilmen.
Edit: Arkadaşların verdiği bilgilere istinaden
Turkcell vs taksitli ürün alımı kredi puanını etkiliyor. (KKB'de listeleniyor.) Ancak otomatik fatura puanını ETKİLEMEZ. Etkilediği tek şey çalıştığın bankanın daha rahat ve hızlı limit açabilmesi.
Kredi vb. erken kapatma puanını düşürmez.