Alakası yok ben türk ve müslümanım.Dilimde öz ve öz türkçedir.Türklerin bir kısmı gök tanrıya inanırken çoğunluğunun dini islamdır.Peygamber efendimiz arap diye bütün müslümanlar arap değildir.Arnavut,cerkez,laz,kürt,alevi,sünni vs hep müslümandır.Hz.Ali sırf namaz kılarken şehit edildi diye camiye girmeyen ve bunu bahane edip namaz kılmayan onlarca alevi tanıyorum.Hz.Ali 5 vakit namaz kılardı.Eğer saf alevi ise Hz.Ali yolundan gider.Herkes kafasına göre birşeyler uyduruyor.
Hz. Ali bir gün alevilerin cem yürüttüğü bi dergaha giriyor bakıyor kadın erkek hepsi bir arada ibadet ediyorlar Hz. Ali bu insanlara gidin namaz kılın demiyor inandığınız yoldan gidin diyor orada yapılan ibadete ve o insanlara saygı duyuyor kendi ibadetlerini yaptıkları için. Camide kılınan namazda ibadet cem evinde yürütülen cemde ibadet..