Çoğu Linux dağıtımı touchpad, wifi vs. hallediyor. Hotkey olarak özel makro tuşları mı yoksa CTRL+X falan gibi kısayollardan mı bahsediyorsunuz anlamadım ama normal kısayollar da destekli.

Yeni başlayacaksanız önerim Ubuntu, tamamen dertsiz bir dağıtım istiyorsanız Elementary OS'e göz atabilirsiniz.