R10'da neden konu silme özelliği yok?
Bunun 2 nedeni var.
1)
Açtığın konuyu silemezsin, çünkü konular açan kişinin babasının malı değildir.
Bir konuyu açmak o konu üzerinde mülkiyet hakkı tasarruf hakkı vermez.
Bu aynı zamanda bir güvenli meselesidir, çünkü birileri moderatörler görmeden konu açıp birilerini dol@ndırıp başkaları görmeden konuyu silip başka konu üzerinden başkalarını dol@ndırabilirler.
Mesajınızı değiştirebilirsiniz. Ama konu ve sayfa forumun sayfası forumun konusudur.
Yani konuyu kilitlemek, silmek moderatör onayı ile yapılabilecek işlemledir.
Forumlarda hard delete fonksiyonu bir çok moderatöre de verilmez.
Yani moderatörler konuları veritabanından silmezler yayından kaldırırlar, hard delete genelde admin yetkisidir.
İleride yasal yükümlülük doğabileceği için konular ve mesajlar yayından kaldırılsalar bile versiyon olaak tutulurlar.
2) Google stabil websitelerini sever.
Sürekli cache'ine aldığı sayfaları silen, sık sık indexlenen sayfaları 404 hatası veren siteler sıralamalarda pozisyon kaybeder..
Yani bir siteden sık sık sayfa silmek google arama sonuçları konusunda siteye zarar veren bir uygulamadır.
Forum kültürü bittiği için insanlar forumları kişisel sosyal medya sayfası gibi sanıyorlar.
Benim konuma bir daha yazma diyen ergen arkadaşları görüyoruz.
Konular kimsenin tapulu malı değildir, konu açıldı mı üzerinde tartışma yürütülen ortak bir başlık haline gelir.