SAMATO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
çok güzel bir yorum oldu
ben normalde nazara inanmiyordum müslümanim inancim yerinde fakat en son aklima nazari düşünmek geldi çünkü yok yani anlam veremiyordum sorumluluğu her daim kendime yüklüyordum o yüzden birde nazara karşi birşey varsa (ben olmadiğini dusunuyodum nazar diye bisey yoksa diye) uygulamak istedim
Din, benim açımdan insanın tamamen vicdani anlamda sığınabileceği bir kapıdır. Ancak dinden bir şey beklememek gerek. Günümüzde ne kadar "Allah nasip ederse, Allah izin verirse" gibi söylemler kullanılsa da, mükemmel düzeni yaratan Allah'ın şu an dünyaya bir etkisi yok. Her şeyi kusursuz düzende yarattı ve canlıların kaderlerini, seçimlerinin sonucunu yaşamasını sağladı. Zaten kadere inanmak demek, buna inanmak demektir. Kader, Allah'ın sizin yaşayacaklarınızı yazması demek değildir. Allah'ın size seçim hakkı sunup, seçimlerinizin sonucunu yaşamanızı sağladığıdır. Çoğu insan böyle inanmıyor, diyor ki "Allah benim kaderimi böyle yazmış." Yahu Allah öyle yazar mı? Ben şimdi gideyim atlayayım balkondan ya da sarhoş olup olup araba kullanayım, 3 kere kaza yapmam 4'üncüde yapar ve ölürüm. İşte bu seçimlerimin sonucudur. Bu kaderdir. Günümüzde psikolojimiz aşırı bozuk ve refah seviyemiz aşırı düşük olduğu için dinden, Allah'tan ve birçok şeyden sürekli bir karşılık bekliyoruz. Maalesef üzülerek söylüyorum ki, dinden asla o karşılığı alamayacaksınız. İçinizi ferah tutup, rabbinize sığınarak dua ederseniz vicdani anlamda rahatlarsınız.