philosopher adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Genelde sıralama ilk başlayanlar için şöyle olur: boks isteği > kickboks > diğer dövüş sanatları. Boksta verimli olursun kendini savunma açısından elbette fakat kickboksun verdiği özgüven bir farklı mesela ben ve sen spaning antrenman atık varsayalım benim artım tekmeler ile sana daha uzaktan hamleler yaparak hem kendimi savunmak hemde seni engellemek ve darbe vermek açısından daha alternatif olacaktır. Aynı zamanda tekme kadar yumrukta işlevli ise spaning kazananı ben olurum (kapasite ve çalışmaya bağımsız konuşuyorum, aksi takdirde gerçek anlamda sağlam teknik ve kombin çıkışı yaparsan rakibi tek hamlede dahi nakavt edebilirsin.)
Hocam peki sokakta herhangi bir kendini savunma durumunda hangisi daha verimli olur? Sanatlar arası kurallı bir müsabakadan bahsetmediğimiz bir durumda mesela.