Takmam, beğenmem, yakıştırmam. Bana göre kadın aksesuarıdır. Ama takana asla birşey demem. Kişinin kendi kararıdır.
Eski misirlilarda soyluyor yuksek sinif olduklarini gostermek icin takiyor. Romada koleler, antik yunanda **** iscileri takiyor. hem romada hem antik yunanda soylular yine sosyal statulerini gostermek icin inci gibi degerli tasli kupeler(koleler ve **** iscilerinden farkli olarak) takiyorlar. Cinsiyetle iliskisi neredeyse sifir yani. Hatta kadinlar arasinda populerlesmesi 18. yuzyildan sonra oluyor. Kadin aksesuari kismina ekleme yapmak istedim ☺️
Edit: soyle bir sey daha hatirladim. 18. yy'de erkekte tek kulakta olmasi babasinin(ve galiba erkek kardeslerinin) oldugune isaret ediyor. her iki kulakta olmasi ise ailenin kalan tek ferdi oldugunu. Soyun erkek uzerinden yurudugu dusunulen bir ortamda temel de erkegin kendini ifade etme sekli yani.