Cumhurbaşkanı Erdoğan Konuşmaya başladığında dolar: 13,30 ₺
Konuşmanın ortasında dolar: 14,00 ₺
Yani, bu ekonomi denilen şey bu kadar mı oynak? Yani bu kadar mı bu doları yükseltip alçatmak? Bu nasıl oluyor?
Bugün, "kadının biri de attığı twet te "bugün konuşma var dolar çıkabilir. Yatırım tavsiyesi değildir" Bu kadar kırılgan mı bu ekonomi denilen şey?
Bu tepki amaçlı birileri tarafından bir anda çıakrtılıyor? 0,70 kuruş gerçekten şaşırtıcı bir rakam...
Gerçekten ekonomist değilim. Bilmediğim için de şaşırdıgım bir şeyi soruyorum.. Şimdiden cevabınız teşekkür ederim.
Lütfen ve lütfen tartışma içinde değil de bilgi amaçlı yazarsanız sevinirim...
Eğer 3 ay önce faizi bir anda tek seferde %5 e düşürseydi dolarak şuanki seviyesinde olmazdı. Şuan faizi %10a düşürse dolar en fazla 20 lira olur. Ama faizi hiç düşürmez ise 1 ay boyunca hergün ben faizi düşürecem düşürecem derse 1 ay sonra faiz aynı kaldığı halde dolar 25 lira olur. Çünkü sürekli yatırımcılarda aha faiz düşecek dolara geçelim algısı oluşturuluyor ve TL dump yiyor