En basit örneği kendimden vereyim. Havlu üretiyoruz, iplik almamız lazım önceden TL çeki ile 4-5 ay vadeli iplik alırdık, aylık %2 faiz koyarlardı. Şimdi ise peşin para istiyorlar, ya da 3 aylık dolar çeki. Ben ne yaptım 3 aylık dolar çekimi yazdım, Türkiye satışlarımı durdurdum. TL ile peşin alsam bile Türkiyede satmazdım çünkü bugün 100 dolara mal alsam yarın satınca o koyduğum 100 doları yerine koyamayacağım. İç piyasa TL ile döndüğü için o paranın bana geri dönüşü 1 ay sonra 80 dolar olarak gelecek. Şimdi ben bu durumda Türkiyeye yatırım yapr mıyım? Yapmam. Yabancı yatırımcı gelecek diyorlar ya evet gelecek ama sadece iş gücünü kullanacak burada ticaret yapmayacak. Bu sayede işsizliği azaltmış olacaklar çünkü işçi ihtiyacı olacak. Düşünmedikleri tek şey, eskisi gibi vasıfsız işçilikte işsizlik yom aksine aranıyor, şimdiki işssizlik üniversite okumuş kesimde. Benim anlamadığım nokta gerçekten bu adamın danışmanlarınfalan hiç uyar mıyor mu ? Herneyse reis sağolsun 550.000 tl lik borcumu 1 ayda 275.000 tl ye düşürdü.