Bir arkadaş barış döneminde olduğumuzu yazmış. Sanırım şaka olsun diye yazdı. Şuan dünyanın pek çok bölgesinde insanlar kitlesel bir şekilde çatır çatır birbirlerini öldürüyorlar. Ülkeler arası açık bir savaş ilanı yok ama terör örgütleri ve benzer yapılar üzerinden vekalet savaşları şeklinde devam ediyor.
Günün birinde tam da arkadaşın dediği gibi, sınırsız bir medeniyet kurulacak dünya üzerinde. Ancak bu bir anda değil, yıllar, belki asırlar süren mücadeleler sonucunda olacak. Sınırsız ve sınıfsın bir toplum, yani komünizm...
O arkadaş benim evet.
Tabi ki Dünyada savaşlar var ancak TOPLAM İNSAN / SAVAŞLARDA ÖLEN İNSANLAR sayısını tarihle karşılaştırırsanız anlarsınız. Bu arada bu lakabı ben takmadım, bilgi tamamen Matematiksel ve Uzun Barış Dönemi lafıda tamamen alıntıdır. Doğru bir veridir.
Proxy savaşları var evet, ama yinede 2.Dünya Savaşı gibi devasa bir savaş ortada yok.
Şaka maka yok hocam:
https://en.wikipedia.org/wiki/Long_Peace wikipediada bile var.