Bir arkadaş barış döneminde olduğumuzu yazmış. Sanırım şaka olsun diye yazdı. Şuan dünyanın pek çok bölgesinde insanlar kitlesel bir şekilde çatır çatır birbirlerini öldürüyorlar. Ülkeler arası açık bir savaş ilanı yok ama terör örgütleri ve benzer yapılar üzerinden vekalet savaşları şeklinde devam ediyor.
Günün birinde tam da arkadaşın dediği gibi, sınırsız bir medeniyet kurulacak dünya üzerinde. Ancak bu bir anda değil, yıllar, belki asırlar süren mücadeleler sonucunda olacak. Sınırsız ve sınıfsın bir toplum, yani komünizm...