dolar bir yatırım aracı değildir. hiç kredi çekmeseydiniz de aşağı yukarı aynı durumda olacaktınız. dolar artarken ev, araba dahil her şeyin fiyatı ona orantılı bir şekilde artıyor. ayrıca bir banka, bir şekilde o faizi sizden almıştır ama adı faiz değildir, dosya masrafıdır veya başka bir şeydir.
Kim demiş dolar yatırım aracı değildir diye hocam?
Türk parasına göre yatırım aracıdır.
Yatırım nedir?
Yatırım, belirli bir kaynağın ya da değerin, gelir sağlamak amacıyla kalıcı bir biçimde kullanılmasıdır.
Gelir sağlamış mı? Sağlamış. Daha konu nedir?
Arkadaş 5000TL çekmiş, örneğin 6500TL geri ödeyecekti.
5000TL'yi direkt dolara çevirdiği için artık 7000TL'si bulunmakta ve günü geldiğinde 6500TL'lik borcu kapatıp
cebinden fazla para yani faiz ödemesini geçtim, 500TL kar elde etmiş olacak.