Hepimizin çevresinde, Mustafa Kemal'i anlayamamış, kemalist ideolojiyi benimseyememiş, ayrıca araştıramamış veya araştırmayı tercih etmeyerek bir takım akımların etkisinde kalmış kişiler vardır. Bu kişilere bugün cahilliklerini bir kenara bırakarak, anlatmayı seçelim. Atatürk düşüncesini onlara sevdirmekle uğraşalım. Bilhassa çocuklara bu konuda bilgi verelim. Çünkü genel tabirle belirli yaşın üzerindeki insanlar, bu yaşa kadar gelirken gerçeklere kulaklarını kapatmış. Ayrıca gelecek nesillere anlattığımız ideoloji, bir gün bizim için çok daha önemli olacaktır. Sokaktan geçen birisine, dükkanınıza gelen müşteriye, evinize gelen misafire, okulda ve resmi kurumlarda, internette; her yerde anlatabilirsiniz.

Bunu sizden istememin temel nedeni, gerçekten bilgisi olmayan çok insan var. Bunlar zamanında bir akımın etkisinde kalmış veya düşünceleri empoze edilmiş olabilir. Bu insanları dinle kandırdılar, inançla inancı yok ettiler. Bu yüzden aslında bilinçli kişiler olarak bu insanlara anlatmak boynumuzun borcudur. Ayrıca bu yaptığımız matemimizi biraz daha anlamlı hale getirecek ve insanlarımızı aydınlatacaktır. Bu nedenlerden ötürü, kemalist ideolojiyi daha çok yaymak ve ölümsüz hale getirmek için, onu daha çok anlatmalıyız.

Hepinize şimdiden teşekkür ederim.

Bir ölüm ancak bu kadar ölümsüz olabilirdi.
Özlem ve minnetle anıyoruz...