o paraya 2 kişi bile yaşar
Şu yazı çok zoruma gitti benim =) yanlış anlama dostum. Buna mahkum edenlerin ve bize bunları yaşatanların Allah belasını versin ve ayrıca onların problemi maalesef... O yüzden sitemkar bir yazı olacak bu. Şahsına özel bir durum yok.
1000 dolar / 2
500 dolar
500 dolar çarpı= Türk Lirası= 4805 TL.
4805 TL çarpı iki
9610 TL
Bir çocuk; ev kira olarak ele alalım.
2.500 TL İstanbul'da ev kiraları.
Kaldı mı sana 7110 TL,
Doğalgaz bu kışın minimum 1.000 TL, 24 dereceden 22'ye kısamam çocuğum hasta olur, hastane köşelerinde gezeceğime yakarım son gaz doğalgazımı. Enerji bakanının dediği gibi olmuyor öyle tuzu kuru laflar. Neden ben devlet hastaneleri köşelerinde gezeyim ki? Herkesin yavrusu kendine kıymetli öyle değil mi? Neden hasta olayım? İlaçlar zaten şaibeli olmuş, hükümet bir çoğunu karşılamıyor. Ölen ölsün diyor.
Şimdiiiiii doğalgaz zam geldi, elektrik aldı başını gitti. Su hadi bir nebze. Telefon faturaları, maç izlemeyi seviyoruz digitürk parası, e bir de Şampiyonlar Liginde oynuyor takımım ona ayrı bir para. Hadi hafta sonu karını ve çocuğunu yemeğe götürmek istiyorsun sosyal bir hayat yaşatmak istiyorsun sonuçta sosyalleşmeden olmuyor bunalıyorsun. Eeeee bunun yanı sıra çocuğun maması var, ev ihtiyaçları var, marketi söylemiyorum altından kalkamıyoruz... vs...
Ne kaldı ?
Faturalar,
Çocuğun masrafı,
Market masrafı,
Sosyal masrafların..
Bilemedim..
Ben 2012 yılında İsveç'te çalıştım, haftanın 6 günü sabah 9 akşam 11 çalışırken, 8.000 Kron alıyordum. Haftanın 4 günü Angelica geliyordu İsveçli, günlük 3.5 saat garsonluk yapardı, bu hafta sonu Roma'ya gidiyorum, haftaya Antalya'ya gideceğim erkek arkadaşımla diyordu. Angelica'nın maaşı günlük 3.000 Kron'du ve bu kız Üni okuyordu ekstra harcamaları için çalışıyordu daha doğrusu sosyal hayatı için.
Kısacası, biz elin gavurlarından daha mükemmel bir ülkedeyken, dünyanın sayılı zenginliklerine sahip iken neden böyle aptal politikalar yüzünden böyle yazmak durumunda kalıyoruz ki?
Bordroluyum, Ocak'tan Aralık ayına kadar 2 maaşım çip oluyor benim. Neden?
Ayrıca yorumları da şimdi şimdi okuyorum da cidden bu ülkeden bir b.k olmaz. Kafa değişmiyor, kafa hep aynı kafa...
Allah akıl fikir versin sizlere. Yukarı da bir kaç örnek var.