Kısa bir dönem dolarla maaş almıştım. 24 saat döviz takip etmeye başlıyorsunuz. Neticede dolar düşerse maaşınız düşüyor, yükselirse maaşınız yükseliyor.
Türkiye'de dolar düşerse alım gücü artar diye bir hikaye var. Ama sadece hikaye. Gerçekte böyle bir şey yok.Gerçek olan yerli üretim ve buna bağlı ihracat arttıkça, alım gücü artar. Dolar yükseldiğinde alım gücü zorlaşır, dolar düştüğünde alım gücü ya olduğu yerde kalır yada yine zorlaşır.
O nedenle dolarla maaş alıyorsanız, aklınız döviz kurunda olur.