Hocam çok normal. Bu seviyelere bakıp mumla arayacağız ben uyarayım YTD. Hukuk ,Liyakata Bağlı Bürokrasi, Özerk kurumlar olmazsa çok doğal. Alanım olduğu için söyleyeyim ekonomi öğrencisiyim, 40'a yakın ülkenin ekonomik verisini inceledim, Merkez Bankası ve görevleri ile alakalı onlarca sunuma girmişimdir. Merkez Bankaları Faizle, Dış Güçle cartla curtla uğraşmaz. Merkez Bankasının kanununda çok net yazar (4. Madde) Merkez Bankası'nın en nihai ve temel görevi FİYAT İSTİKRARINI SAĞLAMAKTIR. Buradan kasıt Enflasyon ve Kur dengesi. Kur her şeyin sonucu her şeyin. Tüm girdi fiyatları, artan maliyetler, enflasyon olarak yansıyor. Enflasyon yüksek iken faizi düşüremezsiniz. Eninde sonunda indirdiğiniz noktalardan daha yükseğe fırlar , çünkü Matematik böyle söylüyor. Avrupalılar ve Amerikalılar bitirdi 1930 larda Keynes'ci ekonomi modelinden sonra tüm tartışmaları faiz enflasyonun sebebidir vs. Hayır efendim değildir, faiz enflasyonun sebebi değildir. Yahu matematik işte her şey ortada. Merkez bankası, ekonomik veriler, bilimsel çalışmalar neticesinde karar vermiyor, politik zemine göre karar veriyor. Özerk değil, şeffaf değil, liyakata bağlı bir MB ve genel bürokrasi olmadan, hukuk devleti olmadan, Avrupa'ya entegre olmadan, para itibarı da yerine gelmez, alım gücümüzde artmaz. Ben 21 yaşındayım, 70 yaşındaki adam sokakta çıkıp bana diyor ki dolarla ne işimiz var kardeşim biz Türk'üz TL kullanırız diyor. Adam girdi fiyatlarını, genel alımgücü paritesinin hangi birim paradan hesaplandığını, dünya resmi rezervlerinin dolar olduğu bilgisine sahip değil, çünkü ekonomik okuryazarlık Türkiye'de %7-8 felan.