Amerikan tipi emeklilik bana daha mantıklı geliyor. Belirli bir yaşa kadar biriktirebildiğini biriktir ve o biriktirdiklerini emeklilik sürecinde harca. Ev araba gibi şeyleri önden al ki ileride bunlara ödeme yapmak zorunda kalmayasın. Yıllar içinde köşeye attığın parayı enflasyona karşı korumak için yatırım fonlarına kriptoya hisselere veya altın gümüşe yatır. Bana bunlar daha mantıklı geliyor yoksa 65 yaşında emeklilik yaşını beklerken paslanmış bir halde devletin sana 1600tl mi 1675tl mi verip vermeyeceğini düşünür durursun.

Emekliliğin tek güzel yanı sanırım devlet hastanesinden yararlanabilme (emekli olmayanlardan para alıyorlar mı bilmiyorum, alıyorlar olarak düşünerek yazıyorum) bunun için en düşük emekli maaşı alınacak şekilde emekli olunmaya çalışılabilinir.